sábado, 30 de julio de 2011

L'Estat aprova la declaració d'impacte ambiental de la MAT entre Bescanó i Santa Llogaia

15:35 29.07.2011 Girona (ACN).-


L'Estat ha aprovat la declaració d'impacte ambiental de la línia de Molt Alta Tensió (MAT) entre Bescanó (Gironès) i Santa Llogaia d'Àlguema (Alt Empordà). Aquest tram de la línia de 400 kv tindrà 43,2 quilòmetres i serà aeri. La declaració suposa la confirmació definitiva que l'Estat ha desestimat les propostes del CILMA perquè aquest tram se soterrés, a diferència del que passarà amb el d'interconnexió amb França. La línia creua un total de 38 termes municipals compresos entre les comarques del Gironès, Pla de l'Estany, Alt i Baix Empordà. Un cop aprovat aquest tràmit, el projecte passarà a mans del ministeri d'Indústria i es podran engegar els tràmits per aixecar les torres sobre terreny.

La subestació elèctrica de 400 kV a Bescanó entra en funcionament

Els treballs per desmuntar l'antic traçat de la línia Vic-Pierola duraran un any.


Vilaweb 27/07/2011


Red Eléctrica va posar ahir dilluns en funcionament el parc de 400 quilovolts (kV) de la subestació de Bescanó (Gironès), la primera d'aquestes característiques que entra en servei a les comarques gironines. De forma paral·lela, també es van posar en marxa les línies de 400 kV del tram que va de Vic a Bescanó i el de Sentmenat fins a Bescanó, així com la connexió del parc de 132 quilovolts de la subestació de Bescanó, propietat d'Endesa. La companyia assegura que amb la seva posada en funcionament es "garanteix el subministrament de la ciutat de Girona i la Costa Brava" amb els "mateixos nivells de qualitat" que a la resta de l'Estat. Segons la companyia, la línia Sentmenat-Vic-Bescanó i la subestació de Bescanó són una peça clau per al projecte que ha de servir per reforçar el subministrament elèctric del nord-est de Catalunya. Al mateix temps, han de servir per acomplir tres objectius: alimentar el tren d'alta velocitat, fer posible la interconnexió amb França i afavorir la integració en el sistema elèctric de l'energia eòlica dels parcs previstos en aquesta zona. El pressupost de la línia suma 92 MEUR mentre que la subestació de Bescanó ha estat de 21 MEUR. A finals de maig aquestes instal·lacions es van inaugurar de forma oficial amb la presència del president de la Generalitat, Artur Mas, i el president de Red Eléctrica, Luis Atienza. El desmantellament de l'antiga línia. La línia Sentmenat-Vic-Bescanó ha suposat la reorganització de les xarxes de transport de la zona alhora que s'han compactat en un mateix traçat, en la mesura del possible, les antigues línies amb les noves. Això ha permès desmuntar més quilòmetres de línia dels que s'han construït, concretament 92,8 quilòmetres enfront dels 89,3 quilòmetres. Els treballs per desmuntar l'antic traçat de la línia Vic-Pierola van començar fa dos mesos i està previst que s'allarguin fins d'aquí a un any aproximadament. La subestació de Bescanó és la primera dels 400.000 volts que ha entat en servei a les comarques gironines. La posada en tensió s'ha fet coincidint amb el tram de la molt alta tensió que s'estén entre Sentmenat-Vic-Bescanó. Des d'aquí, la línia s'encaminarà cap a l'Alt Empordà, on hi arribarà aèria. A l'alçada de Santa Llogaia d'Àlguema, però, els 400 kV se soterraran en rasa i, després, creuaran la frontera per un túnel paral·lel al que ja existeix del TAV. La interconnexió serà una realitat l'any 2014 i el cost global del projecte és de 571 MEUR.